Brasil lalala la laaaa - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Brasil lalala la laaaa - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Brasil lalala la laaaa

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

27 Januari 2008 | Brazilië, Campo Grande

Lieve allemaal,

Vroeg in de ochtend stapten we in Brazillie de bus met airco uit en het zweet stond meteen op onze rug. Na nog 2 bussen waren we dan eindelijk op Isla Catarina, bij Florianopolis. Dit was echt fantastisch mooi. Als je op het strand lag.... lag je echt op een plek waar het tropisch regenwoud, de bergen, het witte zand, de zee en de zon elkaar ontmoeten. Volop genieten! We zaten in een appartement, waar we 2 australische vrienden hebben gemaakt.. Steward en Ilona. Daar hebben we veel mee gekaart en Caparinhas gemaakt en gedronken.

Na 5 dagen relaxen gingen we terug naar Argentinie, Puerto de Iguazu. Heerlijk om weer even in Argentinie te zijn. Fijn om weer spaans te kunnen praten want van dat portugees begrijpen we nog weinig.. De prijzen zijn ook wel een stuk beter, dan in het dure Brazillie. Wij zijn hier samen met Bec en Eddy (ook 2 Australiers) naar de watervallen gegaan. Dit was echt fantastisch. Er was zoveel water dat met zo ontzettend veel kracht naar beneden kwam.. niet te beschrijven.. We zijn daar in een speedboot gestapt en met die boot zijn we onder een paar van die watervallen gegaan... dit was echt geweldig.. we waren dan ook zeik nat na afloop!!

Je kan deze watervallen ook bekijken vanaf de brazilliaanse kant. We verlieten Argentinie dus ook met pijn in ons hart en ging weer terug naar brazillie. Vanaf deze zijde heb je echt het hele overzicht over alle watervallen..zie de foto´s..

Na onze eenerlaatste nachtbus kwamen we samen met Eddy en Bec aan in Bonito. Dit ligt echt in het midden van Zuid-Amerika. Hier zijn we gaan snorkelen in het helderste zoete water van de wereld. Dit was echt heel erg gaaf. Er waren veel vissen en daar zaten erg grote tussen. Je kon gewoon met de stroming van de rivier meegaan... zwemmen hoefde niet.. We hadden alleen niet zo mooi weer, we konden nu ongeveer 30 meter ver kijken onder water, maar als de zon schijnt kun je wel tot 50 meter ver kijken. Een andere dag zijn we gaan ´tuben´ met zijn vieren. Dan zit iedereen in een eigen grote band en zijn we een rivier afgegaan met kleine watervallen en stroom versnelling, we hadden echt de grootste lol!

Vanuit Bonito zijn we (nog steeds met Bec en Eddy) naar het Pantanal gegaan. Dit is een groot National Park waar veel wildlife leeft. Na onze avonturen in de pampa´s in Bolivia hadden we geen zin meer in de barre omstandigheden dus boekten we een iets luxere versie.. We verbleven op een farm waar we een eigen kamer hadden met badkamer waar het muggen vrij was.. dat is echt lekker nadat je de hele dag lekgestoken bent. We hebben veel verschillende dingen gedaan, Hiken, paardrijden, piranja vissen (we vingen en erg veel en ze smaakten prima!!)op jeep safari en met een boot tussen de kaaimannen door. We hebben weer veel apen gezien, vogels (ook tucans), kapibara´s, otters en nog veel meer. Jammer genoeg geen jaguar.

Toen we aankwamen in Campo Grande vanuit het muggen land ´pantanal´ kwamen we er achter dat Steward en Ilona in het zelfde hostel zaten. Die avond hebben we het dan ook erg gezellig gehad met z´n zessen... en de caparinhas.

Over een uur stappen we in onze laatste nachtbus richting Soa Paulo, vanuit daar vliegen we naar Salvador!! voor het Carnaval!! We houden jullie op de hoogte!!

Veel Liefs en tot snel (15 feb zijn we er alweer),

Jonah en Dorien

• 28 Januari 2008 - 01:14

Marit:

JEEEEEHHHHH!!! 15 feb is al heel snel!!! Nou, nog ff uit de rugzak leven!!
    Zin om jullie te zien hoor!
    Kussen Maar

• 28 Januari 2008 - 06:25

Ineke Stam:

De twee bevers spannen de kroon. Kunnen jullie straks ooit nog wennen in het kleine, drukke Holland? Geniet er nog van.

• 28 Januari 2008 - 18:32

Sanneke En Bianca:

Wederom toffe foto's, maar we zien jullie toch liever in levende lijve! Tot snel

dikke kus

• 28 Januari 2008 - 22:18

Herman :

Eindelijk, leuk om weer wat van jullie te horen/te zien. Ik krijg zo de indruk dat jullie straks werk in Australie gaan zoeken.....!? Die watervallen zijn wel heel specta.
    Geniet tot het einde!
    San Paolo is een massaal grote, stoffige, hete stad. I was not impressed.
    Doei,
    Herman

• 29 Januari 2008 - 20:09

Martine:

volgens de weervoorspellers gaat binnenkort de winter hier beginnen. Maken jullie dat ook nog even mee. Geniet nog maar even heeeeeel erg van de warmte.
    liefs

• 31 Januari 2008 - 09:10

Judith:

Hehoi!

Wat een geweldige foto's!!! Er is dus zoveel nog te zien: I wanna go back!!

Tot snel hier in Utrecht?! Misschien voor een potje Uno!

liefs Judith