Rioooo de Janeiroooo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Rioooo de Janeiroooo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Rioooo de Janeiroooo

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

14 Februari 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve allemaal!!

Het is vandaag 14 februari en dit is de laatste dag dat we in Zuid-Amerika zijn. Vanavond nemen wij het vliegtuig terug naar Nederland!!! Maar voor het zover is hebben jullie nog een bericht te goed over onze laatste avonturen....en wij moeten nog een dagje op het strand liggen bakken :)

Vanuit Sao Paulo (waar geen ruk te doen is) zijn we naar Salvador gevlogen om Carnaval te vieren. Voor toeristen is het systeem waarop het is geregeld erg ingewikkeld, maar wij hadden gelukkig Nikolas in Ushuaia ontmoet die ons wel even zou helpen. Hierdoor konden wij genieten van het grootste straatfeest in de wereld. Het doet eeen beetje denken aan een danceparade, maar dan gigantisch groot. De straten waren propvol...wat af en toe ook wat eng was. Vanaf de Grandstands kon je goed zien hoeveel geweld er op straat was en hoe de politie (die goed vertegenwoordigd was) er eigenlijk niets tegen kon beginnen.
Erg mooi om dit feestje mee gemaakt te hebben!!!
Na Salvador zijn we via Sao Paulo naar Parati gegaan. Waar het vooral draait om beach. Maar het oude centrum van Parati is ontzettend mooi. Omdat het weer de eerste dag niet zo goed was hadden we besloten om een dag eerder naar Rio te gaan... ondanks dat het weer hierna omsloeg van regen naar zon, zon en nog eens zon, waren we erg blij dat we dit gedaan hadden.
In Rio zijn we 's avonds direct naar de sambodrome gegaan, waar de winnaars nog een laatste optreden deden. Geweldig om al te prachtige costums langs te zien komen. De dagen na het Carnaval hebben we lekker de toerist uit gehangen. Markt, Christus beeld, Farvelas en natuurlijk de beach!!

Liefs en tot morgen!!!

• 14 Februari 2008 - 16:09

Pieter & Eva:

Hoi Dorien & Jonah!
    Welkom thuis!
    Wij zijn nu precies 1 week thuis. Wel even wennen hoor! Ik (Pieter) ben alweer aan de slag gegaan! Laatste weken waren wel fantastisch. Ook van het strand en het weer in Uruguay genoten en natuurlijk van de optochten in het sambadrome. Wij hadden wel veel regen in Rio. Jullie niet?
    Succes met wennen en uitpakken!
    Groetjes,
    Pieter & Eva

• 14 Februari 2008 - 16:11

Ineke Stam:

Dag Jonah en Do,
    Goede reis terug. Wat hebben jullie een fantastische reis gehad. Dat is ook goed af te lezen aan de foto's waar jullie zelf op staan. Het carnaval is indrukwekkend. Veel sterkte toegewenst met het terug wennen!!! Zal wel even tijd en moeite kosten.Het ga jullie goed, nu en weer in het hollandse.
    Ineke Stam

• 14 Februari 2008 - 18:19

Stef:

Welkom Thuis!!!

• 14 Februari 2008 - 20:18

Marit:

Hele goeie reis jongens!!! Tot heel snel!!! :)

• 15 Februari 2008 - 00:55

Herman:

Dat zijn tenminste floats. Gigantisch en wat mooi. Gaan die nog op tournee in Zuid America of zijn die creatieve uitbarstingen eenmaal? En wat een uitzwaaier voor jullie tour door Zuid Amerika. Heb a safe journey home! Straks jullie krantje met een croissantje.
    Geniet,
    Herman

• 16 Februari 2008 - 12:16

Martine:

zetten jullie de foto van al die welkomstranen ook nog maar even op deze site...

• 18 Februari 2008 - 14:41

Yvet:

Hey lieverds!!

Hoe is het om weer terug te zijn in Nederland!?!
    Ik ben nogsteeds met Robine, Emelie en Anneloes... we maken Rio onveilig momenteel en vermaken ons goed! Morgen scheiden waarschijnlijk onze wegen weer.

Heb een toptijd gehad met jullie in Salvador! De carnaval, camarote, keukenmomentjes met mierenbloco´s... twas gezellig!!
    In Buenos Aires zet ik mn foto´s en verhalen op lievet.waarbenjij.nu!

Heel veel succes met het oppakken en vinden van werk... en als ik terugkom gaan we salsadansen... nu al zin in!!

Liefs en een dikke kus! Yvet

• 18 Februari 2008 - 14:43

Jaloers!!:

... had nog niet jullie hele verhaal gelezen... WOW!! wat VET!! zooooo jaloers dat jullie de Sambadrome hebben gezien!!

• 25 Februari 2008 - 18:38

Anneloes:

Ha hollanders! Dat was me het feestje zeker! Emelie en ik blijken achteraf nog goed opgelicht te zijn met pinpasscam- 3000 euro mmm. Maar we blijven ontzettend genieten! Nu op naar Bolivia; superhandig alle tips, bedankt!

Benieuwd hoe het met jullie gaat!

Kus, ook van emelie.