Wat is het heet in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Wat is het heet in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Wat is het heet in Buenos Aires!!

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

06 Januari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Op 2e kerstdag zijn we begonnen aan onze 35 uur durende zenuwslopende busreis, maar uiteindelijk na 4 keer de grens over en 5 keer van bus wisselen kwamen we aan in Puerto Madryn. Deze plek staat bekend om zijn Wildlife..of eigenlijk sealife.. Vorig jaar kwam Martijn terug met fantastisch verhalen over orca´s die zeeleeuwen eten op het strand...nou dit hebben we niet gezien..het was ook geen seizoen (al zijn ze wel al gespot)..We zijn hier 3 dagen geweest en dat waren 3 fantastische dagen. De eerste dag gingen we opzoek naar walvissen, of althans dat dachten we..maar het seizoen voor walvissen was net afgelopen dus zagen we alleen sealions en zeeolifanten..en we zochten geen eens naar walvissen.. we waren echt boos!! De volgende dag zijn we naar Rawson geweest. Hier leven voor de kust de Commerson´s dolfijnen. Deze dofijnen lijken een beetje op orca´s (of andersom), het zijn net Orca´s in het klein. Toen we zo´n 10 minuten aan het varen waren om de dolfijnen te zoeken zagen we een hele grote zwarte vlek in het water. De spanning steeg, Do stond echt letterlijk te trillen op haar benen, en toen gebeurde het... een grote fontijn uit het water... een WALVIS..jippie!! We hadden echt zo´n geluk dat we dit nog mochten meemaken. De walvis kwam steeds dichterbij, we zaten voor op de boeg en de walvis was er recht voor, 1 meter afstand. Dit was echt heel bijzonder. Nadat we de walvis goed hadden bekeken en gevolgd gingen we verder op zoek naar de dolfijnen... In eens waren ze er, spelen met de golven, zwemmen en springen rondom de boot. Dit was ook echt heel gaaf!

Later die middag zijn we naar Punto Tombo gegaan. Hier leeft de 1 na grootste pinguin kolonie van de wereld (op antarctica na). Toen wij er waren hadden ze net jongen gekregen, dus ongeveer een totaal van zo´n 600.000 pinguins. Dat zijn er echt veel en dat ruikt ook erg lekker!! Wij vonden het erg grappig om te zien dat de guanaco´s en de pinguins op het zelfde territorium leven.

De volgende dag is Jonah gaan wrakduiken vlak voor de kust. Na die duik zijn we doorgevaren naar een plek waar veel zeeleeuwen leven. We waren daar toen het vloed was dus bijna alle zeeleeuwen waren in het water. Toen deden wij onze snorkel op en gingen het water in!! Nadat we er zo´n 5 minuten in waren kwamen de zeeleeuwen op ons afzwemmen en kwamen ze met ons spelen. Ze duwden hun snuit tegen je hand, blaaste bubbels naar je en kwamen met die grote ogen zo dichtbij (5 cm afstand van je eigen ogen) dat je ervan schrok. Op een gegeven moment kwam er een kleintje aan met zijn mama, volgens de dive instructor was dit erg zeldzaam, want die kleintjes komen nog niet zo snel in het water. Kortom echt fantastisch, once in a life time!!

Wij zijn nu al week in Buenos Aires en het was wel even wennen. Niet zozeer aan het drukke stadsleven maar vooral aan de hitte. Het was hier 40 graden toen we aankwamen. Wel iets anders dan nu in Nederland. De stad is erg mooi en relaxt. We zijn om de hitte te ontvluchten maar een paar keer naar de Bios gegaan. We zijn ook naar een Parrilla (steakhouse)geweest net buiten de stad (een tip van een local). Tussen de locals aan de counter vlees eten, wat wil je nog meer??

Morgen gaan we naar Montevideo, Uruguay.

Veel liefs Jonah en Dorien

PS: Jonah komt net binnenlopen, ze dansen nu tango op straat voor onze deur in San Telmo (zie Foto).
Oh..Check ook de foto`s bij ons vorige bericht!!

• 06 Januari 2008 - 15:16

Marit:

Hoezo een klein stukkie vlees! ;)haha...gaaf die foto's!
    Kus Maar

• 06 Januari 2008 - 16:20

Papaleo:

Prachtig die walvis vlakbij. Het meest dichtbij was voor mij 25 meter in zuidafrika, vanaf 10 meter hoog op de kust. Maar ze kunnen ook heel hoog uit het water komen en laten zich dan omvallen.Gelukkig hebben jullie die douche niet gehad !!!

Moet een ongelofeljke ervaring zijn geweest,maar kan het nog een beetje spannender ????????????????????????

groetjes papaleo

• 06 Januari 2008 - 17:12

Martine:

wat heerlijk al die dieren.Dat maakt een reis toch altijd weer extra bizonder... Hebben jullie zelf ook gedanst in BA? Liefs

• 06 Januari 2008 - 18:46

Martijn:

Jammer van de orcas, maar wat een mazzel met de walvis.

Geestig; wij hebben naar precies hetzelfde tango paartje staan kijken in San Telmo.

BA is erg gaaf! Vergeet het voetbal stadion van Boca niet!

• 07 Januari 2008 - 06:46

Ineke:

Geniet weer van jullie verhaal en de prachtige foto's!

• 07 Januari 2008 - 08:45

Marleen:

Jaloers!!!!!!!!
    Zo mooi allemaal, echt prachtig.
    Wij moeten hier in Nederland naar de Bios om de kou te ontvluchten, dus ik zou zeggen, geniet er maar even van!
    Veel plezier in Montevideo!

x Marleen

• 11 Januari 2008 - 09:58

Herman & Sarah:

Fijn weer even wat van jullie te horen! En wat voor wrakken waren het Jonah? Argentinie is het land van de tango. Heftig. Waggel, waggel ...is wel een heel leuke foto! Heb het goed met elkaar tijdens jullie laatste maand in ZA!
    Doei!
    H&S

• 15 Januari 2008 - 11:40

Valesca:

Jeetje al die verhalen, ik lees ze telkens met zo veel plezier..en die foto's: geweldigo! Helemaal te gekkio! Veel plezier nog de laatste maand! Kus

• 16 Januari 2008 - 15:32

Annemiek:

Het blijft leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken!
    lekker weer nu, ideaal zeg! geniet nog even verder...x A'miek