Van `Mitad del Mundo` naar `Fin del Mundo` - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Van `Mitad del Mundo` naar `Fin del Mundo` - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Van `Mitad del Mundo` naar `Fin del Mundo`

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

25 December 2007 | Argentinië, Ushuaia

Lieve allemaal,

Wij willen jullie een hele fijne en gelukkige kerst toewensen vanuit het einde van de wereld, Ushuaia.

Wij zijn hier nu al 10 dagen aan het relaxen in een fantastisch hostel. Het is hier erg gezellig. Er hangt een goede sfeer in Ushuaia, veel mensen vertrekken vanuit hier naar Antarctica...beetje jaloers zijn we wel..
We hebben gisteravond, 24 december, kerst gevierd met een groot diner in het hostel. De mensen in Zuid-Amerika vieren het ook echt op de 24e. Wij vonden het feest vooral lijken op oud en nieuw. Om 0000 uur werd er getoast met champagne op een goede kerst en de `piñata` ging kapot. Daarna naar de discoteek, een mooi feestje.

In de dagen voor kerst zijn we nog 2 dagen gaan hiken in het National Park: Tierra del Fuego (VUURLAND). Deze hike was echt de zwaarste die we tot nu toe gedaan hebben. We hebben op een dag 9,5 uur gelopen door diepe blubber...door een dal...en toen nog de berg op... Toen hadden we camping in het zicht, maar er was geen brug meer om het hard stromende riviertje van gletsjer water over te steken...dus de schoenen uit en door het water. Nooit gedacht dat koud water zo`n pijn kon doen.
De volgende dag zijn we een bergpas overgestoken. We hebben toen dwars door de sneeuw gelopen waarbij we als beloning het uitzicht op `el Canel Beagle` kregen.

Wij wensen jullie het allerbeste toe voor 2008 en mogen jullie dromen uitkomen!!!

Wij zullen oud en nieuw vieren in Buenos Aires.

Veel liefs Jonah en Dorien

• 25 December 2007 - 18:21

Francien & Jonkie:

Ha lieverdjes,
    Blij te horen dat jullie zoveel lol hebben en zoveel moois meemaken.
    Jullie ook een goede kerst gewenst en veel lol met oud en nieuw. Francien krijgt steeds meer zin om ook naar Argentina te gaan en ook een stukje verder de ijsschotsen op. Jullie verhalen werken aanstekelijk. Behalve de tocht door het koude riviertje.
    Afgelopen week was het hier prachtig. Door de vorst en de mist waren de bomen en planten spierwit. De kleine slootjes bevroren en het zag en overal kerstachtig uit.
    Ik stuur een plaatje van een foto die in het park in Leiderdorp is gemaakt.
    Hebben jullie de foto's vd olifant en de tijgers ontvangen? Mooie beesten waren dat. Die worden in een klooster in Thailand gekweekt ( zie Tigre Temple.com)

Liefs van ons,
    Geniet !
    F+J

• 26 December 2007 - 06:51

Ineke Stam:

Dag Jonah en Dorien,
    Jullie ook goede dagen toegewenst, wat een ervaringen allemaal, de generatie "boven " jullie had van dergelijke zaken nooit kunnen dromen. Herman en ik waren op de lagere school al een uitzondering omdat we in de USA gewoond hadden.
    Geniet er nog verder van.
    Ineke

• 26 December 2007 - 11:07

Marit:

dag lieffies!
    Ook alvast een gelukkig nieuwjaar!
    Wij hebben gister kerst gevierd bij justine, wel een beetje gek dat Bar en ik de enige kinders waren maar was weer als vanouds een gezellig en lekker kerstdinner! Bar vertrekt 7 januari jullie kant op! Annelieke 8 januari....Gek hoor! Straks zit iedereen daar! ;)
    zoen van mij!

• 26 December 2007 - 12:09

Hidde:

hey sjon en dorien,

happy x-mas! en alvast een spetterende jaarwisseling!

• 26 December 2007 - 12:56

Lisel En Johnny:

Haaaaallllooo,

Kerst is alweer bijna voorbij dus dan wens ik jullie alvast een mooie jaarwisseling!

heel veel liefs van ons.

• 27 December 2007 - 06:06

Herman & Sarah:

Lieve Jonah en Dorien, Dank jullie wel voor jullie beste wensen met de kerst en 2008. Wij hopen dat jullie ook goede dagen hebt gehad in Ushuaia en dat jullie "Oud en Nieuw" al zo'n beetje gevierd hebben. Lands' wijs, lands' eer. Het klinkt allemaal heel goed daar en ontspannen. Wat willen jullie nog meer. Het is zolangzamerhand wel de tocht van jullie leven. Dat wordt straks, eenmaal terug in Nederland- een behoorlijke portie wennen. Maar wie weet hoe jullie toekomst er uit ziet. Jullie zijn nu globalisten en misschien al helemaal weg van Zuid America. Hoe gaat het met jullie Spaans?
    Het is fijn om telkens wat van jullie te horen,
    Liefs uit Nieuw Zeeland,
    Herman en Sarah

• 29 December 2007 - 17:15

Martine:

ik geniet van jullie verhalen...echt balen dat de post niet aankwam in Ushuaia want daar zat dus een aftelkalendertje bij...maak het zelf maar even Joon. liefs en kussen

• 30 December 2007 - 15:43

Bas En Van:

Haa Do en Jo!! Jullie ook een heel tof vet te gek gaaf kei-gezellig oud en nieuw toegewenst! WE hebben gehoord dat jullie de video nog net op het nippertje hebben kunnen bemachtigen, waren we toch een beetje bij elkaar met de kerst. Wat een verhaal zeg. Maar leuke film he!!

Wij hebben de kerst ook in een spaanstalig land gevierd, in Rojales bij mamalief. Heel relaxed en gezellig gehad daar. En inderdaad: de 24ste is ook daar het grote knalfeest, en 2e kerstdag is alweer een normale werkdag. We hebben heerlijk genoten van de zon (op terras met zonnebril op 1e kerstdag!)de wijn en de tapas.

Jullie een goede en mooie reis verder, ook in 2008, en dat jullie ook maar veilig en wel thuis komen!
    xxx Bas en Van.

• 02 Januari 2008 - 12:03

Biet & San:

Bon ana nobo!
    We kwamen thuis en vonden een verrassing in de brievenbus! porno-engeltjes ;-D! echt heel leuk! Hoop dat jullie een leuk feestje hebben gehad met O&N? ben je nog bij Marc geweest in Buenos Aires? Wij hebben het gevierd met champagne en olliebollen in het vliegtuig. Heerlijke vakantie gehad, mountainbikies gehuurd, gesnorkeld, gedoken en onderwaterfoto's gemaakt (zie hyves), maar vooral veel liggen lammen!
    Dikke kus van ons!