Galapagos - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Galapagos

Door: DO en JO

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

28 Augustus 2007 | Ecuador, Puerto Ayora

Lieve Allemaal,

wij zijn net weer terug van de Galapagos Eilanden (voor San GALALALALALALApos) Dit was echt een unieke ervaring, we kunnen het aan iedereen aanraden. We kwamen aan op de eilanden en werden meteen getransporteerd naar onze boot. Dit was een motorjacht voor 16 personen en de Crew van 8 man. De crew was erg gezellig en de gids gaf veel goede en leuke informatie. We hebben flink wat kilometers afgelegd over het water, we bezochten meestal 2 eilanden of plekken per dag. We hebben bijna elke dag gesnorkeld, het meeste unieke moment was het snorkelen met jonge zeeleeuwen. Ze zijn erg nieuwsgierig naar wat jij aan het doen bent en ze willen met je spelen met zeewier. Ze zijn wel erg snel, ze kunnen tot 40 kilometer per uur zwemmen.
We hebben daarnaast de grote Tortoises (schildpadden) gezien, haaien, blue footed boobies, waved albatrossen, yellow warbler (vogel), leguanen (land en zee) en ga zo maar door.. Het weer viel een beetje tegen, we hadden meer zon verwacht (zo rond de evenaar) en niet nagedacht dat het water zo heel erg koud was...brrrr... Kortom een fantastische week. NU gaat het Backpacken beginnen. We gaan morgen richting Latacunga, daar is de cotopaxi vulkaan. Dat is de grootste actieve vulkaan ter wereld.

We houden jullie op de hoogte,

veel liefs en dikke kussen Jonah en Dorien

  • 29 Augustus 2007 - 07:32

    Bas:

    Klinkt als een ervaring die ik zelf ook graag nog een keer op doe. Ik ben erg blij dat jullie het zo leuk hebben. Veel plezier met het eerste stukje backpakken en tot het volgende bericht.

  • 29 Augustus 2007 - 09:20

    Martine:

    wat een enthousiast verhaal....fantastisch.En de foto's vind ik helemaal geweldig.Het weer bij ons is juist een beetje beter geworden. De zomer is begonnen...Veel succes gewenst met het backpacken. We zien hopelijk binnenkort plaatjes van de vulkaan. Ik ga morgen naar Utrecht om de sleutel bij Marit te brengen.Alles onder controle. Liefs martine

  • 29 Augustus 2007 - 09:53

    Marit:

    Leuk die foto's, meer meer meer!!
    Jeetje, wat gaaf dat jullie dit gedaan hebben, en het is pas het begin van de reis! wow!
    Ik ben me huis aan het pimpen in me laatste weekje vakantie! Helemaal gaaf!
    Kussen

  • 29 Augustus 2007 - 16:43

    Papaleo:

    jongens wat een mooie ervaring ! Die beesten zijn harstikke sterk, dat je zo dichtbij mocht komen, hoop nog meer te zien van die andere monsters, als jullie terug zijn. Heeft iemand nog iets over Charles Darwin verteld, met zijn vinken ?

    Ps Hoorde op de BNN radio reisprogramma van een paar wereldreizigers, circa 1 jaar (van Tibet t/m Peru), dat hun gevaarlijste ervaring de busreizen door Peru waren, te hard scheurende chauffeeur's langs duizelingwkkende afgronden. Je kunt je alleen beschermen door veel met backpackers te praten en te vragen naar de goede busmaatschappijtjes, dus opletten in Peru !!!

    Ben heel erg benieuwd naar jullie volgende ervaringen

    groetjes papaleo



  • 29 Augustus 2007 - 17:11

    The Cicaks:

    Wat een spannend mailtje; en de foto's.... Het is daar ook zo bijzonder!Wij hopen dat jullie intens blijven genieten. Gaan jullie ook een tocht maken door de Amazonas? Wij hebben toen bij de indianen mogen overnachten en hebben meegedaan met een blaaspijp wedstrijd. Ik scoorde nog redelijk en had voor die gelegenheid mijn sarong aangetrokken. De indianen dachten dat ik van een andere stam afkomstig was omdat ik de sarong aan had.
    Lieverds,
    Maak veel lol en pas op elkaar op de Cotopaxi.
    XXX
    F+J

  • 29 Augustus 2007 - 20:45

    Justine:

    wat geweldig zo'n website met foto's, alleen lijkt het erop dat ik weer iets stoms doe want mijn reactie verdwijnt steeds. Ik wil ook met zeeleeuwen zwemmen. Kunnen we misschien doen op Schiermonnikoog waar we in oktober heengaan (martine, marit, barbara, justine)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto Ayora

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2008

Alweer 2 weken terug

14 Februari 2008

Rioooo de Janeiroooo

27 Januari 2008

Brasil lalala la laaaa

27 Januari 2008

Eindelijk echt strand weer

06 Januari 2008

Wat is het heet in Buenos Aires!!
Dorien & Jonah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 19752

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: