Cuenca-Vilcabamba - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Cuenca-Vilcabamba - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Cuenca-Vilcabamba

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

11 September 2007 | Ecuador, Vilcabamba

Hallo allemaal!!

Cuenca liegt er niet om, het is werkelijk de mooiste stad in Ecuador die wij tot nu toe gezien hebben. Er staan mooie koloniale gebouwen en het is de eerste stad waar het schoon is op straat. Wij zaten in een hostel wat gerund werd door 3 niños van 13(de oudere broer was op vakantie). We zijn 4 dagen in Cuenca gebleven. We hebben hier een leuk duits stel ontmoet waar we mee op stap zijn geweest. Gezellig uiteten geweest en naar de salsa club(de salsa viel een beetje tegen). We hebben een prachtige wandeling in Cajas National Parc gemaakt, maar wel gemerkt dat ze hier niet duidelijk de route aangeven. En jawel we hebben (samen met het duitse stel) een dagtocht op een paard gemaakt, dwars door de bergen. Smalle paden en veel blubber.
Nu zijn we in Vilcabamba. De mensen werken hier nog op het land op hun 100ste!! En worden hier erg oud, als we het moeten geloven wel 130 jaar. Erg relaxt dorp, waar bijna geen auto´s op straat rijden.
Wij vertrekken vanmiddag naar Loja en morgen verlaten we Ecuador en begint het avontuur in Peru. Piura is de eerste stad die we aandoen.

Veel liefs en kusjes!!!

DoJo

• 11 September 2007 - 19:22

Martijn:

Vergeet als je peru binnen komt niet het eerste grindpaadje aan je rechterhand in te slaan.

Erg fijn stranddorpje Mancora!

Enjoy!

• 11 September 2007 - 23:28

Herman :

Fijn om weer wat van jullie te horen. "Schoon" is ook prettig lees ik. Ben ik mee eens. Wat zijn ninos? Domme vraag misschien. Mijn Spaans is onderontwikkeld! Ik hoor van Ernesto dat de aardbeving in Zuid Peru de streek aardig overhoop heeft gehaald. Wij zamelen hier in NZ allemaal geld in voor de honderden daklozen. Ik ben benieuwd of jullie daar nog iets van merken.
    Dikke zoen.

• 12 September 2007 - 06:21

Bianca:

Ziet er allemaal echt geweldig uit!!

Geniet ervan!
    Kus

• 12 September 2007 - 08:04

Marit:

Hoe is het met je ballen joon?? ;)

• 12 September 2007 - 09:10

Puck En Sammie:

Dikke blub blub

• 12 September 2007 - 10:13

Martine:

heel fijn om weer fotos te zien...en verhalen te lezen en willen jullie de volgende keer iets schrijven en/of laten zien van wat jullie eigenlijk eten...liefs

• 12 September 2007 - 20:22

Justine:

jonah te paard???? ik dacht dat je dat na Frankrijk nooit meer zou willen...
    Justine

• 14 September 2007 - 09:11

Marija:

Leuke enthousiaste verhalen en mooie foto's!! Fijn dat je weer gezond bent, Dorien!
    Hoe reizen jullie verder, met bus of trein? Wat eten jullie daar/ Rijst , mais? Vertel..
    Liefs, Mama xxx

• 14 September 2007 - 10:22

Papaleo:

Hallo Sweatharts,
    Gesus wat een mooie paardrijtocht! Is nog eens wat anders als de Mookerheide. Had Jonah geen last van blaren op z'n billen?
    Ziet er naar uit dat de temperatuur bij jullie nu goed is.

Mama's computer ligt weer een beetje moeilijk te doen, vandaar dat jullie het mijn reactie moeten doen.

Dit weekend gaan we hier ook wandelen met "Claartjes" wandelclub, dus dan zullen jullie avonturen uitgebreid besproken worden. Nuttige adviezen komen dan volgende week naar jullie toe, ha ha... Hoe is het met het mobieltje? Zo gaat het toch ook goed.

Ik heb zelfs de laatste versie van Darwin's boek weer opgedoken, om nog eens na te denken over jullie evolutie,

Veel liefs,
    papaleo en mamamarija

• 15 September 2007 - 17:15

Michiel:

Telefoon gaat: met Jonah! Wauw, zomaar uit Peru. Erg leuk om jullie stemmen te horen, jammer voor alle andere pappa's en mamma's, dan hadden ze maar thuis moeten zijn. Heerlijk om te merken dat jullie echt aan het ontdekken zijn.
    liefs, M