Lima-Nasca-Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Lima-Nasca-Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Lima-Nasca-Cusco

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

07 Oktober 2007 | Peru, Cusco

Lieve Allemaal,

Het is alweer een tijd geleden maar we hebben dan ook weer heel veel meegemaakt. Het is weer even graven in het geheugen... Na Lima zijn we doorgereisd naar Nasca. Om daar te komen zijn we met de bus door het getroffen gebied van de aardbeving gereden. Dit was erg triest. Vanuit de bus konden we Pisco en Ica in puin zien liggen. Er stonden nog wat muren (van modderstenen) overeind en verder lagen er overal hopen puin. Tussen de verschillende muren in stonden rode tenten die beschikbaar gesteld waren. Omdat de aardbeving ook de weg beschadigd had, moesten we omrijden door het dorp. Verschillende kinderen zagen onze bus en eentje renden mee en vroeg om geld. Spontaan vlogen er muntjes uit het raam... hard verscheurend...

Aangekomen in Nasca kwamen we een Fransman tegen die we hadden leren kennen in Huaraz. We hebben met hem gegeten bij het restaurant Los Angeles. Dit kleine restaurant wordt gerund door een super enthousiaiste vrouw die heel veel goeds doet voor de gemeenschap. We werden door haar uitgenodigd om de volgende dag het feest van de lente met haar te vieren. Ze had geld ingezameld bij een andere groep Nederlanders om kinderen uit een hele arme wijk te tracteren. Wij zijn de volgende dag met haar in 2 taxi´s gestapt om de kinderen op te halen. We reden een wijk in waar je zelf nooit in zou durven lopen, zeker niet met je camera. Als we om ons heen keken zagen we een soort woestijn waarin verschillende huisjes stonden van modderstenen. Tussen die huizen in stond een klasgebouw. In deze klas zaten alle kinderen uit deze wijk, alle leeftijden door elkaar, van 6 tot en met 14 jaar. We hebben alle 20 kinderen in de 2 taxi´s gestopt en zijn naar´het restaurant ´Pollo Rico´gereden. We hebben daar echt genoten met die kinderen. We hebben kip met patat en salade gegeten. De kinderen waren erg blij, helemaal gelukkig dat ze een keer in een restaurant kwamen, laat staan dat ze kip eten. De kleine kinderen hadden wel moeite om de kip te eten, maar dat hielpen we dan wel bij. Na het eten wilde iedereen naar de WC, dit begrepen wij eerst niet goed, maar toen Jonah in de wc stond naast een jongentje dat zich aan het wassen was begreep hij het... ze hebben thuis geen stromend water... dus dit was erg leuk!!!

Voordat we met die kids op stap gingen hebben we nog een vlucht gemaakt over de Nasca lines. Dit was erg bijzonder. We zaten in een vliegtuigje voor 4 personen en we vlogen ongeveer 100 meter boven de Lines (zie foto´s).
Na deze bijzondere dag zijn we ´s avonds vertrokken naar Cusco... en daar zijn we nog steeds...
Meer verhalen over Cusco volgen nog!!!

Veel liefs en kusjes Jonah en Dorien

• 07 Oktober 2007 - 08:48

Martine:

ha lieverdjes, jullie doen wel vreselijk afwisselende dingen zeg. Erg mooie plaatjes weer. Heerlijk hoor. Liefs

• 07 Oktober 2007 - 08:58

Michiel:

Ha liefies, dank voor de verjaarskaart. wat een kinderen ineens om voor te zorgen!
    Hier is het ook best wel leuk af en toe,
    liefs, Michiel

• 07 Oktober 2007 - 09:30

Francien & Jonkie:

Wat leuk die feestende kinderen en wat een goed verhaal vd WC en het water. Geniet van deze momenten.
    Liefs,
    F+J

• 07 Oktober 2007 - 09:57

Bastiano Y Vanita:

Ola amigos!
    Los estorias con fotograficos estan muy professionales y interessantes. Esperamos tus una viaje muy bien y non peligroso. Tenemos escribiento un email para tus con mucho mas informationes de nuestra trabajo, casa y vida generalmente.

Besos y bien viaje!

Bastiano y Vanita

• 07 Oktober 2007 - 12:55

Maaike :

Wat een avontuur zeg.
    Ik heb in brasil ook veel van dit soort arme wijken gezien. Het breekt bij mij altijd mijn hart. Ik trek dat heel slecht. Wij rijke hollanders moeten blij zijn met wat we hebben...
    Maar buiten dat, wat een mooie foto's! Geweldig dat jullie die lijnen gezien hebben. Dat staat ook zeker nog op mijn lijstje. Al weet ik niet of ik in zon klein vliegtuigje durf te stappen ;)

kus, Maaike! ( van Touchee)

• 07 Oktober 2007 - 16:19

Papaleo:

hallo dojo's,

Met op de achtergrond het geluid van de zeeleuwen (ben jullie film op een video aan het zetten voor Martine en de rest van de familie), zie ik deze fantastische plaatjes met de kinderen, erg leuk. Ik hoop dat jullie nog meer van deze leuke momenten meemaken, ga zo door !!!

Groetjes papaleo en mama

• 08 Oktober 2007 - 08:05

Stef:

Hola

Geniet erg van het lezen van jullie avonturen en natuurlijk ook van het zien van de foto's. Ik vertrek 30 okt ook voor twee maanden naar zuid amerika!! Ik begin mijn reis in noord chili( calama, san pedro)dus mochten jullie rond die tijd daar in de buurt zijn laat het me weten. Zou wel erg grappig zijn als we elkaar daar kunnen ontmoeten. Vond het in Australie ook erg leuk;) haha. Save travels en geniet van deze bijzondere reis. En wie weet tot over een paar weken.

Liefs
    stef

• 08 Oktober 2007 - 13:12

Tobias:

Onwijs mooie foto's en avonturen. Geniet ervan.

En Jonah ik heb je voorgedragen als wellicht nieuwe collega bij Livit,dus wen alvast maar aan het idee: een baan in Den Haag! ;)

Pas goed op elkaar en ik lees het weer.

Gr uit zonnig Den Haag