Inca Trail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Inca Trail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Inca Trail

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

10 Oktober 2007 | Peru, Cusco

Lieve allemaal,

Vorige week hebben we de Inca Trail gelopen. We stonden vroeg op en we gingen snel richting Ollayantaytambo. Jonah had het dit keer weer goed geregeld, hij was met zes vrouwen op stap. Onze gids is een van de weinige vrouwen die als gids werkt op de inca trail. Alle meiden waren Nederlands, erg gezellig!!! De eerste dag hebben we ongeveer 4uur gelopen naar onze campsite. Toen we daar aankwamen stonden de tenten al klaar, de thee werd ingeschonken en de popcorn was warm!! Wat een luxe, zeker vergeleken met onze andere trip in Huaraz. Die avond hebben we ook heerlijk gegeten!! De tenten, kook spullen, etc werden gedragen door ´porters´. Deze mannen zijn echt ontzettend snel en sterk. Ze rennen bijna de berg op met 20 tot 25 kilo op hun rug. De berg af doen ze echt rennend. Jonah kon ze, met gevaar voor eigen leven, in een afdaling een tijd bijhouden en dat met 12 kilo op zijn rug.
De tweede dag staat bekend als de zwaarste dag omdat je dan van 3000 meter naar 4200 meter moet klimmen. Om 7 uur ´s morgens vertrokken we. We waren allemaal wel nieuwsgierig wat ons te wachte stond, maar na veel drinken en zweten stonden we rond 12 uur op de top!! Om 13.30 waren we op de camping en konden we relaxen na deze inspanning. We hadden gelukkig erg mooi weer.
Het begin van de derde dag vonden we het zwaarst omdat je dan de 1e anderhalf uur flink moet klimmen. Het zijn erg grote stappen die je moet nemen op deze inca-treden. Het pad was ook erg steil dus Dorien had vaak het gevoel dat ze achterover viel met die bepakking op de d´r rug. De rest van de derde dag was echt fantastisch mooi. We liepen door de jungle, door inca tunnels, langs en door ruines, echt super!!
Op dag vier zijn we om 4 uur opgestaan zodat we om 5.30 het national park in konden gaan. Na ongeveer 1,5 uur lopen ging Bonnie (iemand uit de groep) flink door haar enkel, na wat rust kon ze er nog een beetje op staan, dus we gingen rustig verder. Na nog een hele steile trap stonden we boven op de berg en konden we Machu Picchu zien liggen. Dit geeft je dan echt een goed gevoel!! WAUW!! Machu Picchu was echt mooi om te bezoeken. Erg bijzonder!!
Nadat we 2 uur lang in Machu Picchu hadden rondgelopen waren we allemaal echt kapot, we zijn toen naar Aquas Calliente afgedaald en daar hebben we heerlijk gegeten en een potje Uno gespeeld. Om 22.30 waren we weer terug in Cusco eindelijk weer een heerlijk warm bed en een warme douche!!

Het weekend na de incatrail hebben we goed gefeest met z´n allen! Je kan hier echt super goed uitgaan en natuurlijk salsa dansen, echt heerlijk om dat weer te doen!!!
De andere dagen hebben we erg hard gestudeerd, we hebben een cursus spaans gedaan van 5 dagen. We hadden 4 uur les per dag van 2 verschillende leraren, erg gezellig!! Vandaag hadden we examen en dit hebben we allebei afgerond met een 9!!! Nu kunnen we ´un poco´ spaans, hahaha. Je leert het hier wel veel sneller dan in Nederland. Misschien gaan we in Bolivia nog wel een paar lessen doen.

Na 16 dagen in Cusco vertrekken we morgen naar Arequipa (11 uur met de nachtbus). Op naar het volgende avontuur…;)..

Hasta luego!!

Veel liefs DO & JO

• 11 Oktober 2007 - 09:34

Martijn:

Bekende fotos!

• 11 Oktober 2007 - 12:54

Martine:

nou ik vind ze niet bekend hoor. Gefeliciteerd met de 9. Michiel kreeg van Anouk voor z'n verjaardag een gedichten bundel van de spaanse dichter Lorca. (Spaans en nederlands) Die kunnen jullie straks mooi voorlezen aan ons.Liefs

• 24 Oktober 2007 - 18:08

Annemiek:

Lieve Dorien en Lieve Jonah,
    Wat leuk om dit alles te zien en te lezen, een hele deja vu voor moi..Gaaf hoor dat jullie daar heerlijk met z'n 2en zijn.
    Al die foto's van Cusco en de Inca Trail en de Condor..
    Hier gaat alles goed, veel werken en de dagen worden korter en kouder..maar wel zonnig!
    Toine en ik zijn 'n beetje aan het kijken naar een huis..erg leuk om steeds te speuren, alleen gaat alles weg voor boven de vraagprijs!
    Heel veel plezier daar nog en geniet van alles.
    Tot mails, liefs A'miek

• 26 Oktober 2007 - 19:29

Herman & Sarah:

Dat is het wel helemaal.....echt jaloers op jullie tocht door/naar die vermaarde wereldgeheimen van de Inca's.Wat zullen jullie lichamelijk 'fit'zijn na al die inspanningen.Ook daar stikt het kennelijk van de Nederlanders....
    Eindelijk weer een computerverbinding en duskunnen wij 'bijlezen en kijken'...julie fotoos zijn prachtig. Was vandaag bij Marit om nieuwe plafond luchters op te hangen. Brachten ook een bezoekje aan de ....juist IKEA! Morgen is Marit jarig. Laatste nieuwtje wij hebeb vandaag een ander (bestaand)flat gekocht in Rotterdam! Hoe vinden jullie?
    die?
    Alvast gefeliciteerd met Marit!
    Liefs en veel avontuur en plezier.
    H&S

• 26 Oktober 2007 - 22:36

Pieter & Eva:

Nou, wij hebben nu ook de Inca Trail volbracht, het ging goed allemaal, maar 1 dag regen gehad. En... we hadden dezelfde gids als jullie: Maria! Nog een nieuwtje: Mytholody is gesloten door de overheid vanwege drugs verkoop!!!

Morgen gaan we richting Arequipa...