In de jungle!! - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu In de jungle!! - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

In de jungle!!

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

27 Oktober 2007 | Bolivia, Rurrenabaque

Lieve allemaal,

We zijn aangekomen in Bolivia, na vier heerlijke weken in Peru. Na Cusco zijn we in Arequipea naar Canon del Colca geweest, dit is de diepste Canon ter wereld en dit is ook de plaast waar condors leven. We zijn daar samen met Mirella, Judith, Emile en Maud heen geweest. Een gezellige groep. We hebben de condors goed kunnen zien... de foto´s volgen nog. Die condors zijn wel 3,5 a 4,5 meter breed, echt mega groot.

Na Arequipa zijn we in Puno aangekomen, dit was niet zo´n bijzondere stad, maar vanuit hier konden we de eilanden op die liggen in het titicaca meer(hoogste en grootste meer ter wereld). We hebben de Islas Flotantes (drijvende eilanden) bezocht en daarna zijn we doorgevaren naar een ander eiland en daar hebben we bij iemand thuis geslapen. Dit was erg bijzonder. We hebben bij deze vrouw van 29 jaar en haar dochter heerlijk geslapen en gegeten. We konden nu echt een kijkje nemen in de peruaanse keuken....we hadden cadeautjes mee genomen voor deze familie. waaronder vers fruit en stiften en stickers.. Echt goed om te zien dat ze er zoooo blij mee waren! Het eiland was verder erg rustig, voor de verandering eens geen verkeer, heerlijk.

Vantui Puno zijn we de grens overgegaan naar Bolivia, dit ging allemaal erg soepel. In La paz zijn we Mirella en Judith weer tegengekomen en we zijn samen met hun naar de jungle gevlogen. Dit was een spannende vlucht, in een vliegtuigje voor 16 personen...

We zijn nu terug van een 4 daagse jungle trekking. Na vier dagen tussen de muggen, vissen, bamboe, grote bomen, jaguar geluiden, etc zijn we weer terug in Rurrenabaque. Het was echt tof in de jungle, we moesten eerst 5 uur varen met een bootje over een hard stromende bruine rivier, dwars tussen de bergen en jungle door. Na 5 uur mochten we uit de boot en liepen we 2 uur, we zagen al meteen een aapje en veel vlinders en veel insecten. Nadat we 3 rivieren door waren gebanjert op onze tefa´s waren we bij de eerste campsite. We hebben die avond meteen gevist, maar wij nederlanders hadden nog niet zoveel succes. We sliepen in een tentje op de grond.... heerlijk om even van de muggen af te zijn in je tent... maar de grond was wel hard..

We hebben op verschillende plekken geslapen en verschillende rivieren doorkruist (wel spannend als het water tot over je middel gaat, en de avond ervoor waren er nog krokodillen gezien...). Jonah heeft later nog 1 vis gevangen, Mirella had ook een paar keer beet waaronder een keer een schildpad... echt zielig.. die hebben we dan ook niet opgegeten... de vissen natuurlijk wel.

Ze bereiden de vis dan in bamboe op het vuur. Alles werd letterlijk gemaakt van materiaal uit de jungle. Onze gids maakte even een tafel met bankjes en een afdakje van bamboe, echt super!!

Op een ochtend zijn we ook op zoek geweest naar een jaguar. We hoorde hem geluid maken, een soort van gehijg met af en toe gebrom.. we gingen bijna op onze knieen door de jungle... maar meer dan een schim hebben we niet gezien...maar de ervaring was echt goed!!

Kortom we hebben echt genoten! Hoe is het bij jullie??

Morgen gaan we de pampa´s op voor 3 dagen en daarna gaan we terug naar la paz!

Kus Jo en Do

• 27 Oktober 2007 - 18:45

Martine:

ha liefies, we dachten daarnet dat jullie online waren, maar ik denk dat iemand anders op jullie Msn zit of zo want er komt een reactie 'hello'....en daarna niks meer. Fijn om van jullie te horen.Geweldige verhalen allemaal. We zitten hier Marit haar verjaardag te vieren en morgen op naar Mook waar we filmpjes gaan kijken....liefs martine

• 28 Oktober 2007 - 16:41

Justine:

Wat een geweldige verhalen en foto's!!! Barbara vertrekt 7 januari naar Zuid Amerika, kan ze vast lekker inkomen. In Schiermonnikoog moesten we het doen met koeien (waar Marit een hele serie foto's van maakte) en vogels op trek naar Siberie. Ook mooi. En het was erg gezellig met elkaar.
    Tot de volgende keer....
    Justine

• 28 Oktober 2007 - 19:07

Marija:

Gelukkig zijn jullie veilig langs de croco,s gekomen. Wat een verhaal!! De filmpjes waren een reuze succes. Een heel gezellige middag met Martine en Michiel.Liefs en tot de volgende mail.

• 29 Oktober 2007 - 22:16

Francien & Jonkie:

Lieverds, alweer zo'n fantastisch verhaal.Geweldig. Dank voor jullie kaart v 15/10. a.s. Vrijdag 2/11 gaan we naar Martine en Michiel, lekker eten en genieten van jullie film. 11/11 gaan we naar Bangkok. Laos? Programma nog onbekend.Geniet maar flink.Knuffels,F&J

• 31 Oktober 2007 - 09:44

Sanneke:

Bedankt voor jullie leuke kaartje!!!
    Ben benieuwd naar jullie foto's.
    Mijn eerste tentamen is goed gegaan.. nu vanavond nog eentje..

kus

• 31 Oktober 2007 - 14:07

Herman :

Prachtig! Geen andere woorden voor.
    Verlaten vandaag de Willemskade. Dat betekent het einde van deze UPC verbinding. Overdracht vindt morgen plaats. Zaterdag begint de reis terug naar NZ.
    Wij denken aan jullie. Stef zit nu ook voor 2 maanden in Chili, Patagonie etc.
    Geniet!
    H&S

• 01 November 2007 - 07:59

M&M:

Bedankt voor jullie leuke kaart!

Veel plezier daaro!

• 01 November 2007 - 15:35

M&M:

welke M&M zijn hier aan het woord? Liefs Martine (ook deel van een M&M)