Dieren kijken op het randje van de dood - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Dieren kijken op het randje van de dood - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Dieren kijken op het randje van de dood

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

06 November 2007 | Bolivia, La Paz

Lieve allemaal,

We zijn nu weer gezond en wel in La Paz, maar daar is wel wat aan vooraf gegaan. Nadat we uit de jungle kwamen, terug in Rurrenabaque, werd Jonah ziek. In een dag liep de koorts op tot de 40 graden en buiten was het 36 graden... lekker zweten dus. De dag na deze heftige koorts ging het beter en besloten we toch de pampa´s op de te gaan.
We mochten eerst 3 uur met 10 mensen in een jeep scheuren en hobbelen. Daarna mochten we de boot in, dit was echt meteen erg gaaf!! We hebben echt bijzonder veel dieren gezien (zie foto´s), zoals apen, verschillende soorten reigers, maribu´s, schildpadden, roze rivierdolfijnen, capibara´s (erg grote cavia), alligators etc. De dag daarna zijn we opzoek gegaan naar anaconda´s. We liepen door de pampa´s, met rubberen laarzen (tot net onder de knie), maar het water kwam er ruim over heen... Gelukkig hadden wij in de jungle geleerd onze broekspijpen in je sokken te doen, want andere mensen hadden allemaal bloedzuigers...bahhh.. Na een uur lopen hadden we dan een anaconda in onze handen!!

Toen we terug kwamen van de pampa´s was de koorts bij Jonah alweer flink gestegen. Dus op naar de jungle dokter... dit ging allemaal erg soepel...de oplossing was: een kuurtje tegen een salmonella infectie. De volgende dag gingen we snel terug naar het welkome koelere La Paz. Hier zitten we nu ook al 6 dagen.. Jonah is gelukkig weer beter.

Gisteren konden zelfs weer halsbrekende toeren uithalen. Wij zijn de ´death road´ of te wel ´the worlds most dangerous road´ af gemoutainbiked. Dit was echt heel erg gaaf! Je fietst dan op een smalle weg langs een 500 meter diepe afgrond.

Vanavond vertrekken we naar Sucre eindelijk uit deze stink stad!!

Kus Jo en Do

• 06 November 2007 - 19:42

één Cicak:

ik krijg de kriebels van jullie, griezels !!! maar wel blij dat het jullie goed gaat.
    liefs van ons alle twee.

• 06 November 2007 - 19:54

Marit:

hee, wat fijn dat je weer beter bent joon! hield via mama ff alles bij! was wel ff schrikken joh! Vandaag is me nieuwe bed bezorgd....oftewel ik heb nu geen slaapkamer meer maar alleen maar bed!! gaaf!!! Geniet nog lekker verder!!
    Kus

• 06 November 2007 - 21:00

H&S:

Bij dat Jonah beter is en jullie weer het avontuur zoeken. Een 500 meter ravijn vlak naast jullie lijkt mij ook niet niks.Stalen zenuwen. Waren vandaag in Cardiff, morgen een dagje London.
    Liefs voor jullie allebei!

• 06 November 2007 - 22:13

Martine:

mozes kriebel en ik maar denken dat jullie een beetje weggetrokken met een kopje thee in een hoekje zaten. Liefs

• 07 November 2007 - 08:46

Marleen W:

Hemel! Hahha Do, het is net Ardennenkamp.......
    Beterschap Jonah!
    Blijven jullie wel voorzichtig doen?
    You guys ROCK!
    Dikke Kus!

• 07 November 2007 - 10:04

Bas:

zo zusje je maakt wat mee he. Gelukkig is Jona weer beter kan vervelend lopen zo`n salmonella. Mooi fiets tochje hoor! ik zie uit naar de volgende video. Snowboarden in Chilli?

groet Bas

• 11 November 2007 - 11:41

Lisel:

He,

Wat een spannende verhalen! Heb je echt een anaconda vastgehouden? Dat is toch een slang?? Of niet, haha.
    Bij ons alles goed, en Bo groeit behoorlijk maar ze is zoooo lief!
    Heel veel liefs aan jullie!

• 11 November 2007 - 22:21

Justine:

die schildpadden op een rijtje vind ik super. jullie maken echt veel mee. leuk om af en toe even mee te mogen kijken en lezen, groet, Justine

• 15 November 2007 - 14:59

Martine:

even een berichtje voor de lezers van deze site. Marija belde me dat Jona en Do niet in het gebied zijn in Chili waar de aardbevingen hebben plaatsgevonden. Dat jullie het even weten

• 17 November 2007 - 17:20

Mirella&Judith:

Ha die Do&Jo!
    Wat leuk om jullie foto's te zien! Ziet er erg goed uit! Fijn om te horen dat Jonah weer helemaal beter is! En de death road, tof he! Voor ons zit het er morgen weer op helaas maar we kunnen gelukkig nog lekker meedromen met jullie verhalen! Geniet van alles en een veilige reis!
    Liefs Mirella en Judith!

• 23 November 2007 - 20:35

Monique Dansjuf ;):

Hee Dorien nou ik heb eindelijk je site eens bezocht en ahhhhhhhh wat klinkt het geweldig en die foto's!!! Hele fijne tijd nog! Doegie!