Al 100 dagen onderweg...vanuit Viña del Mar, Chili - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Al 100 dagen onderweg...vanuit Viña del Mar, Chili - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Al 100 dagen onderweg...vanuit Viña del Mar, Chili

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

27 November 2007 | Chili, Viña del Mar

Lieve Allemaal,

De tijd vliegt, we zijn nu precies 100 dagen onderweg en we hebben er nog 81 te gaan. Al zoveel gezien en meegemaakt... wat staat ons nog te wachten....

We zijn nu aangekomen in Chili, Viña del Mar. Dit is een plaats aan de kust vlakbij Santiago en zowaar voor het eerst deze reis in bikini op het strand gelegen (nog niet gezommen...).

We zullen jullie even bijpraten over de afgelopen weken want die waren fantastisch!!
Na La Paz (Bolivia) zijn we vertrokken naar Sucre. Dit was een mooie stad,. hier hebben we samen en Maud en Emile lekker rondgehangen, gedronken en goed gegeten. Daarna zijn we met z´n vieren vertrokken naar Potosi. Dit is de ´mijn stad´ van Bolivia. Hier worden nog steeds veel mineralen gewonnen waaronder zilver. We zijn hier zelf de mijnen in geweest en hebben de locals aan het werk gezien. Iedereen in dit dorp (jong en oud) werkt in de mijnen totdat je er letterlijk dood bij neervalt. Toen we al vrij diep in de mijnen waren werd het steeds warmer en de gangen steeds nauwer, toen we kruipend op de kniën naar beneden gingen is Dorien terug gegaan... het werd te stoffig en benauwd.
Toen we met z´n allen weer buiten waren hebben we zelf een bom van dynamiet mogen bouwen en op mogen blazen, dit was echt een goede knal!!

Vanuit Potosi gingen we richting het zuidoosten naar een stad midden in een zandvlakte... Uyuni.. Toen we daar aankwamen leek het echt een spook stad.. het waaide hard, veel stuif zand en bjina niemand op staat. We hebben dan ook snel de tour geboekt naar ´Salar de Uyuni´ oftewel de zoutvlaktes. Toen we hier rondreden hadden we constant het idee dat er trucjes uit gehaald werden met ons zicht... het leek alsof bergen zweven, auto´s zo klein zijn als dinky toys en afstanden waren niet in te schatten....echt bizar.. Na een paar uur in de Jeep stonden we op een eiland met hele grote cactussen erop en niets dan wit/zout om ons heen... Wauw!!
De rest van de dagen reden we door een landschap waarbij de vulkanen, bergen, zowel rood, grijs, wit, zwart, oker etc waren. We hebben ook veel meren gezien met ontelbaar veel flamingo´s, heel erg mooi. Deze trip was echt een van de hoogte punten van onze reis tot nu toe.

Verder naar het zuiden in Tupiza hebben we paardgereden door het landschap van een western film. De western film ´Butch Cassidy and the sundance kid´ is hier ook opgenomen. De paarden (en zadels!!!) hier waren wel wat minder dan in Ecuador.
Vanuit hier zijn we naar Noord-Argentinie gegaan. Op deze manier hebben we bij toeval de aardbeving in Chili ontlopen.

Salta (de eerste stad waar we stopten) was een verademing... alles was beter.. Normale bussen in Argentinië, wegen van asfalt, gewone auto´s op straat, mooie mensen en heerlijk eten!! Wij werden meteen verliefd op Argentinië, na 3 maanden onderontwikkelde landen. Hier zijn we ook uit geweest, mooie clubs en heerlijke cocktails. We zijn verder Argentinië ingetrokken op naar de lekkere wijn en meer steak!! We hebben in Cafayate en Mendoza verschillende bodega´s bezocht en natuurlijk veel wijn gedronken. In Mendoza hebben we ook geraft, het was een niveau 3 rivier (er was niet veel water), maar voor Dorien was dit wel prima voor de eerste keer.

Morgen vertrekken we naar Santiago en van daaruit gaan we naar het Lake district. We houden jullie op de hoogte!!

Veel liefs en tot snel,

Jonah en Dorien

• 27 November 2007 - 07:36

Marit:

Over de helft...gek idee of niet?
    Sint is hier weer in het land! En natuurlijk liggen de kerstballen ook alweer in de winkel maar goed, hoe doen jullie dat met je schoen zetten dan? ;)
    Kussen

• 27 November 2007 - 15:24

Judith:

Mooie verhalen! Mijn herinnneringen borrelen weer naar boven!!! Ik ben steeds bezig met wennen, Zuid-Amerika zit nog diep in mijn systeem!

Geniet ervan,

Ciao Judith

• 27 November 2007 - 20:41

Martine:

ha lieve schatten, nou sint is heel erg in de war en heeft hier iets door de schoorsteen gegooid wat voor jullie bestemd was...hebben jullie soms gezongen?Ik ga het niet opsturen naar jullie hoor. Kom het maar ophalen. Liefs

• 27 November 2007 - 21:41

Michiel:

komen jullie vrijdag op m'n koorconcert? We zingen veel z-amerikaans (onze dirigente is argentijnse), o.a. over het gevoel om argentijn te zijn in ballingschap, tijdens de dictatuur.
    Raar land dus. Onderzoeken jullie even of we een korenuitwisseling kunnen regelen? Ik wil het ook wel eens zien. Ondertussen geniet ik maar van jullie foto's en verhalen.
    xx M

• 30 November 2007 - 18:47

Snuit:

FOTOS FOTOS, WIJ WILLEN FOTOS ZIEN!

KUS

• 03 December 2007 - 13:28

Ilja:

Mooie avonturen beleven jullie daar! Nu je geoefend hebt (met dynamiet) kun je vast met Oud en Nieuw ook een mooie knal veroorzaken!
    Veel plezier nog.

• 06 December 2007 - 18:18

Marija:

Sinterklaas is weer naar Spanje. Nederland staat al weer vol met kerstbomen. Waar ze zo snel vandaan komen is een raadsel. Het is pas 6 dec!!
    Voor jullie klinkt dit vast absurd.
    Sturen jullie eens wat foto's van Vuurland. We zijn reuze benieuwd hoe het daar eruit ziet. Liefs en dikke kussen.