Na 200 uur bussen - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu Na 200 uur bussen - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Dorien & Jonah - WaarBenJij.nu

Na 200 uur bussen

Door: DoJo

Blijf op de hoogte en volg Dorien & Jonah

07 December 2007 | Argentinië, El Calafate

Lieve allemaal,

Na 200 uur in de bus zijn we in Patagonië aangekomen. We hebben nu al zoveel verschillende landschappen gezien, maar dit is toch weer heel anders.

Vanuit Vina del Mar (Chili) zijn we naar Santiago gegaan. Hier hebben we lekker rongehangen en veel ijs gegeten. Dat is echt zooooo lekker hier en je krijgt ook heel veel... dus dat kan niet beter. In Santiago was het echt lekker weer, truitje en rokje aan en in het park een boekje lezen. We zijn wel geschrokken van de prijzen in chili, in santiago betaal je 20 dollar per persoon voor een bed in een dorm.

Hierna zijn we naar Pucon gegaan, dit ligt in het lake district. Hier was het echt heel erg groen, mooie bossen en meren. We wilden hier een vulkaan beklimmen die nog actief is en die besneeuwd is, maar het weer liet het niet toe. We zijn daarom maar snel doorgegaan naar Bariloche. Dit ligt alweer in Argentinie. In Bariloche hebben we Daniel en Lisa weer ontmoet ( al eerder in cafayate). Met hun hebben we echt heel veel lol gehad. Zij komt uit Australië en hij uit Nieuw Zeeland. In bariloche zijn we weer gaan paardrijden met als afsluiting een grote bbq. Dit was echt weer genieten, we krijgen geen genoeg van het vlees hier...

Vanuit Bariloche is het erg moeilijk om naar beneden te reizen... We hebben daarom 36 uur in de bus moeten zitten (via de kust van Argentinië) om naar El Calafate te komen. Dit viel best mee.. We waren met zijn vieren.. heerlijke wijn erbij...filmpje.. en dan ben je er zo!!
El calafate is beroemd om ´Parque Nacional Los Glacieres´. Hier ligt de gletjer Perito Moreno. Deze is 14 kilometer lang en 50 meter hoog en hij eindigt in een meer. We hebben hier een hele dag een trekking op gedaan. We hadden een auto gehuurd om er heen te rijden en we gingen toen met een boot naar de gletjer toe. Met van die spikes onder je schoenen heb je goed grip. Dit was echt ontzettend mooi om te zien en te ervaren...moeilijk te beschrijven...zie de foto´s.

Morgen gaan we weer naar Chili naar Puerto Natales. Hier ligt het nationaal park ´torres del paine´. Hier gaan we 4 dagen trekken... met een tentje op de rug..dus dat zal wel weer een avontuur worden..

Is de sint alweer uit het land?? Wij hebben het nog in het klein gevierd met Lisa en Daniel..en de gedichten... Echt grappig als je aan buitenlanders probeert uit te leggen waar Sinterklaas over gaat...en de gekke dingen die we dan altijd doen.. wij hopen dat jullie het leuk hebben gehad!!

Groetjes en liefs aan iedereen,

Jonah en Dorien

• 07 December 2007 - 17:03

Lisette:

mmm, dat eten en lekker warm weer klinkt goed! Dat is hier wel anders, storm en regen en koud. Ik weet niet of jullie wel terug willen komen.

Wij hebben geen sinterklaas gevierd met de familie maar vanavond gaan wij met de mensen van stal uit eten en cadeautjes enzo toch ook leuk voor sinterklaas!

Veel plezier!

xxxxxxxxxx

• 07 December 2007 - 17:16

Martine:

huh...ik zie helemaal geen fotos...wij hebben wel Sint gevierd hoor en hoe (zie fotos op jullie hotmail) we beginnen jullie enorm te missen...Liefs

• 07 December 2007 - 19:30

Marleen:

Hahah die foto met die schoen!
    Ik wil ook ijsjes eten in de zon in een rokje! Sinterklaas raakte zijn baard kwijt door de rukwinden die over het Neude schreden.
    Dussss: geniet ervan!

Mis jullie!

dikke kus!

• 09 December 2007 - 18:14

Hidde:

Hey do en jo!!! leuk reisverslagje... dat heeft me wel wat tijd gekost om alles in 1 keer in te halen :D
    Is de sint nog langs geweest?

• 09 December 2007 - 23:18

Stef:

wow mooie foto´s!! Super grappig dat alles zo herkenbaar is haha!!Wij zijn nu in bariloche!! Wij gaan over drie dagen naar BA en vanuit daar een paar dagen naar de watervallen en dan zijn we vanaf de 21ste tot en met de 28ste in Beunos Aires!! Wat is patagonie mooi he!! Geniet van jullie avontuur en wie weet kunnen we samen kerst vieren in BA!Liefs

• 10 December 2007 - 18:33

Marit :

lieve sint en piet!
    Dankjewel voor het mooie cadeautje!!
    Echt leuk! en die foto's van jullie trouwens ook!
    Kussen Maar